Liitu autoorienteerumise uudiskirjaga ja saa teateid võistlustest ja automatka üritustest.

E-mail:

EESTI AUTOORIENTEERUMISE KARIKAS 2015

Päevane valikorienteerumisvõistlus "Ise oled põder 2015"

13. juuni 2015.a. Viljandimaal (juhendisse lisatud stardikoht)

J U H E N D

  1. Ajakava
    1. Teisipäeval 26. mail avaldatakse võistlusjuhend, algab registreerimine
    2. Kolmapäeval, 10. juunil kell 24.00 lõpeb madalama tariifiga registreerimine.
    3. Laupäeval, 13. juunil:
      • 11.00 - 11.30. - Dokumentide kontroll, lisaregistreerimine
      • 11.30 - 11.45 - Eelinfo
      • 12.00 - Esimese auto start
    4. Võistlus on “Eesti 2015. a. autoorienteerumise karikasarja” kolmas etapp.
  2. Aeg ja Koht
    1. Võistlus toimub laupäeval, 13. juunil 2015.a. Viljandi maakonnas peamiselt Kolga-Jaani valla üldiseks liikluseks avatud teedel.
    2. Võistluse stardikoht on Kolga-Jaani kohvik keskristmikul. Palun parkida autod ristmikust kiriku poole!
    3. Info võistluse kohta tel.  55 40 007 Iljar Kabral või emailil jan.jan@mail.ee
    4. Võistluse kodulehekülg asub aadressil: www.autoorienteerumine.ee
  3. Korraldaja
    1. Võistluse korraldaja ja juht on Iljar Kabral
    2. Tulemused Argo Vessmann.
  4. Määrang
    1. Võistluse liik – valikorienteerumine.
    2. Võistlus viiakse läbi käesoleva juhendi, Eesti autoorienteerumise karikasarja juhendi ja Autoorienteerumise võistlusmääruse järgi.
  5. Võistluse kirjeldus
    1. Stardijärjekorra määrab korraldaja.
    2. Stardiintervall 1 - 2 minutit.
    3. Ekipaaž saab oma ettenähtud stardiajal kohtunikult võistlusdokumendid, muu hulgas rajakaardid, kuhu on kantud KP-de asukohad.
    4. Ettenähtud stardiajast käivitub ekipaaži normaal- ja kontrollaeg.
    5. Ekipaaži ülesandeks on kontrollaja jooksul koguda võimalikult palju preemiapunkte.
    6. KP-d läbitakse vabalt valitud järjekorras, iga esmakordselt läbitud KP annab ekipaažile preemiapunkte vastavalt paigalduse raskusastmele.
    7. Võistlejad peavad märkima läbitud KP-de paroolid kontroll-lehele vastavatesse lahtritesse.
    8. KP-d, mille läbimine on kohustuslik, on tähistatud rajakaardil topeltääristusega.
    9. Kõik võistluskaardil olevad teed ja rajad ei pruugi olla autoga läbitavad, mõned võivad asuda eramaadel või olla muul moel tõkestatud. Korraldaja ei võta endale kohustust kõiki selliseid kohti kaardil eraldi märgistada.
    10. Normaalaja pikkus on 2,5 kuni 3,5 tundi, mis täpsustatakse võistluse stardis.
    11. Normaalaja lõppedes käivitub ekipaažile lisaaeg, mille kasutamine annab ekipaažile karistuspunkte. Lisaaja pikkus on 0,5+0,5+0,5= 1,5 tundi.
    12. Ekipaaži finisheerimiseks loetakse kontroll-lehe üleandmise hetke kohtunikule võistluskeskuses kohtunikelaua juures.
    13. Võistluse ametlik aeg on Eesti aeg, aega arvestatakse tundides ja täisminutites.
    14. Arvestuslik läbisõit võistlusel ca 100-150 km.
  6. Võistlusautod, võistlejad, võistlusklassid, varustus
    1. Võistlus viiakse läbi käesoleva juhendi, Eesti autoorienteerumise karikasarja juhendi ja Autoorienteerumise võistlusmääruse järgi.
    2. Võistelda on lubatud sõidukiga, mille juhtimiseks on vajalik B-kategooria juhiluba.
    3. Võistlussõiduk peab vastama Liiklusseadusega kehtestatud tehnonõuetele.
    4. Võistlusklasse on 2 ja mõlemas peetakse eraldi Eesti AO Karikasarja arvestust.
      - A ehk sportklass, milles osalevad kaheliikmelised ekipaažid koos liiklusvahendiga, mille juhtimiseks on vajalik B kategooria juhiluba.
      - V ehk vabaklass, milles osalevate võistkondade suurus on piiratud sõidukis lubatud sõitjate arvuga, mille juhtimiseks on vajalik A või B kategooria juhiluba.
    5. Mõlemas võistlusklassis peetakse eraldi arvestust.
    6. A klassis on keelatud kasutada asukohta ja kaarti kuvavaid elektroonilisi seadmeid (GPS, nutitelefon jms).
    7. A klassis peetakse arvestust individuaalselt (pilootidele ja kaardilugejatele eraldi), V klassis peetakse arvestust võistkondade kaupa, võistkonna nime järgi.
    8. V klassi võistkonnas peab vähemalt üks isik osalema kõigil võistkonna osaletud etappidel
    9. Ekipaažil peab olema kirjutusvahend, joonlaud (kaardil distantside mõõtmiseks) ning kell.
    10. Soovitav on sportlik riietus.
    11. A KLASSIS ON KEELATUD KAARTI NÄITAVATE ELEKTROONILISTE SEADMETE KASUTAMINE VÕISTLUSE JOOKSUL!
  7. Dokumendid esitamiseks võistluseelses kontrollis
    1. Juhiluba (piloodil).
    2. Auto registreerimistunnistus kehtiva tehnoülevaatuse märkega.
    3. Auto kasutusõigust tõendav dokument (vajadusel).
    4. Kehtiv liikluskindlustuse poliis.
  8. Registreerimine ja osavõtumaks
    1. Registreeruda saab täites võistluse koduleheküljel oleva ankeedi või vabade stardikohtade olemasolul kohapeal enne starti.
    2. Osavõtutasu (ekipaaži kohta):
      • registreerunud kuni 10.06.2015 23:59 A-klass 30 EUR, V-klass 25 EUR.
      • registreerunud alates 11.06.2015 ja kohapeal enne starti A-klass 35 EUR, V-klass 30 EUR.
    3. Osavõtutasu maksmine toimub sularahas enne võistluse algust võistluskeskuses kohapeal.
    4. Starti lubatakse kuni 40 ekipaaži; võistlus toimub kui stardis on vähemalt 10 ekipaaži.
  9. Üldised kohustused
    1. Autoga võib liikuda ainult teedel ja pinnasteedel. Teest kõrvale jääva KP leidmiseks (heinamaal, metsas, põllul vm, samuti liiklusmärkidega piiratud alal) võib liikuda ainult jalgsi, jättes võistlusauto kohta (soovitatavalt sisse lülitatud ohutuledega), kus see on nähtav ja ei sega muud liiklust.
    2. Võistlejad on kohustatud kogu võistluse jooksul täitma Liiklusseadust ning muude kehtivate õigusnormide nõudeid, võimalike avariide ja rikkumiste korral kannab täielikku vastutust võistlusauto juht.
    3. Võistlejad on kohustatud täitma kohtunike korraldusi. Kohtunike korralduste mittetäitmise korral on korraldajal õigus ekipaaž diskvalifitseerida.
    4. Ekipaaži koosseisus registreerimata isikute viibimine võistlusautos võistluse ajal on keelatud. Kaasvõistlejate transportimiseks erandjuhtumitel on vajalik võistluse juhi luba.
    5. Võistluse käigus on võistlusauto hooldamine, remont ja tankimine lubatud kogu võistlustrassil.
    6. Politsei poolt fikseeritud Liiklusseaduse rikkumise tuvastamisel on korraldajal õigus ekipaaž diskvalifitseerida.
    7. Karikasarja korraldajal on õigus paigaldada võistlusautodesse GPS seade, mis salvestab võistlusauto teekonna ja kiiruse.
    8. Korraldaja poolt antud või paigaldatud GPS seade peab asuma kogu võistluse vältel korraldaja poolt määratud kohal. Seda ei tohi katta ega varjata mistahes esemetega, välja lülitada, ega rikkuda.
    9. Punkti 9.8 rikkumise tuvastamisel on korraldajal õigus ekipaaž diskvalifitseerida.
    10. Võistluse korraldajal on õigus kehtestada võistlusalal kiirusepiiranguid. Kiirusepiirangud märgitakse kaardile kaardi taustast selgelt eristuvate viirutatud aladena. Vastavates alades lubatud maksimaalsed kiirused on antud kaardi legendis.
    11. GPS logi põhjal tuvastatud Liiklusseaduse või korraldaja kehtestatud kiirusepiirangu rikkumise korral on korraldajal õigus ekipaaž diskvalifitseerida.
    12. KP tähiseid ei tohi rikkuda ega oma kohalt eemaldada. KP tähise rikkumise või teisaldamise tuvastamise korral on korraldajal õigus ekipaaž diskvalifitseerida. Võistluse korraldajat tuleb esimesel võimalusel teavitada rikutud või puuduvast KP tähisest
    13. Võistlusel kehtib üldine kiirusepiirang 70 km/h.
    14. Korraldajal on õigus GPS logi järgi tuvastada LE järgne või kaardile kantud kiirusepiirangu ületamine ja selle korral määrata trahv -5 punkti iga fikseeritud kiiruse ületamise eest.
  10. Tulemuste arvestamine
    1. KP loetakse läbituks kui ekipaaži kontroll-lehe vastavasse lahtrisse on kirjutatud õige parool.
    2. Loetamatu või vale parooli korral loetakse KP mitteläbituks.
    3. Iga läbitud KP eest saab preemiapunkte vastavalt KP raskusastmele ja punkti grupile:
      • KP raskusaste 1: 3 preemiapunkti
      • KP raskusaste 2: 5 preemiapunkti
      • KP raskusaste 3: 7 preemiapunkti
    4. Karistused ja karistuspunktid (ktp):
      • Lisaaja esimese 30 minuti kasutamine - 1 ktp iga 3 täisminuti eest.
      • Lisaaja teise 30 minuti kasutamine – 1 ktp iga 2 täisminuti eest.
      • Lisaaja viimase 30 minuti kasutamine – 1 ktp iga täisminuti eest.
    5. Kohustusliku KP mitteläbimisel saab ekipaaž karistuspunkte vastava KP preemiapunktide kahekordses väärtuses.
    6. Kontrollaja (normaalaeg+lisaaeg) ületamisel ekipaaž diskvalifitseeritakse.
    7. Iga gps logi põhjal fikseeritud kiiruseületamine (8 sekundit üle 70 km/h.), annab 5 karistuspunkti.
  11. Protestid
    1. Protestide esitamise kord on määratud Võistlusmäärusega.
    2. Protestimaks on 40.- EUR, mis tagastatakse protesti rahuldamise korral.
  12. Autasustamine
    1. Mõlema klassi 3 parema ekipaaži liikmeid autasustatakse meenega.
    2. Korraldaja ja võistluse toetajad võivad välja panna eriauhindu.
  13. Lisasätted
    1. Kõik käesoleva Juhendi ja Võistlusmäärusega määratlemata küsimused lahendab võistluse juht kohapeal.
    2. Korraldaja jätab endale õiguse teha mõjuvatel põhjustel muudatusi võistluse toimumise ajas ja kohas.